Olen aloittanut VHH-ruokavalion vajaa viikko sitten. Jo nyt olen huomannut positiivisia asioita. Maha toimii hyvin, tosin se on aina toiminut. Onneksi, sillä pelkäsin ummetusta. Tosin kun kasviksia ja vihanneksia lisää ruokavalioonsa, niin miksei toimisi? :) Olen myös nukkunut hyvin ja pitkiä yöunia. Välillä on ollut ongelmia nukkumisen kanssa, joten tämäkin on loistava parannus. Energiaa tuntuu olevan enemmän, eikä ole semmoinen nuutunut ja väsynyt olo, kuin hiilareita syömällä. Usein tuhti hiilariateria väsytti, mutta nyt en ole ottanut päiväunia. Olen myös jaksanut liikkua ja ollut iloinen. Erityisiä mielihalujakaan ei ole ollut, mitä nyt makeaa on tehnyt mieli. Mutta onneksi sitäkin saa syödä, marjoja ja jogurttia stevialla maustettuna!

Painokin on pudonnut, mikä tietenkin on tärkeää. Se kannustaa todella paljon, koska en ole kuukausiin saanut painoa putoamaan yhtään. Tosin nyt ymmärrän, että ruokavalio on tärkeässä osassa, eikä liikunta. Pelkällä liikkumisella en saa painoa putoamaan. Mutta koska haluan kohottaa kuntoani, jatkan ilman muuta myös liikuntaa. Vielä monipuolisemmaksi pitää saada sitä.

Netti on pullollaan herkullisia reseptejä, joten yksitoikkoisestikaan ei ole tarvinnut syödä. Se on hienoa! Useimmat ruoat ovat olleet hyviä, tosin joihinkin on hieman totuttelemista. Onneksi pidän kovasti useimmista vihanneksista ja kasviksista.

Jos saan vielä terveyteeni parannusta, olen todella onnellinen!